بهرمندی هرچه بیشتر از منابع لحظه‌ی حال، عبور از رنج، توسعه‌ی پایدار شادی و رضایتمندی

Dr- golestannejad

بهرمندی هرچه بیشتر از منابع لحظه‌ی حال، عبور از رنج، توسعه‌ی پایدار شادی و رضایتمندی

امروزنامه هرچه تن میزان تر باشد ادراک واقعیت با سوگیری کمتری همراه خواهد بود

امروز حال عجیبی داشتم. احساس رهایی می کردم. نمی دانم چرا در سطح خودآگاه دلیل آن برایم روشن و آشکار نبود. برای همین رفتم سراغ دفترو خودکارم. همیشه در چنین مواقعی یعنی زمانی که احساسات خاصی به سراغم می آید که دلیل آن برایم روشن نیست به نوشتن پناه می برم.
وقت هایی که بدون دلیل گرفتار احساسات ناخوشایند می شوم از نوشتن برای آرام سازی خودم استفاده می کنم. تقریبا بدون استثنا نوشتن راهی می شود برای راه یابی ناخوداگاهم به سمت خودآگاه و اطلاعات با ارزشی در مورد آن احساسات به من می دهد. بنابراین امروز هم تصمیم گرفتم به نوشتن روی بیاورم تا ارتباطی با ناخودآگاهم برقرار کنم.
من خودکار را به دست می گیرم و بدون تامل می نویسم. اجازه می دهم که آنچه در اعماق ذهنم نهفته است خودش را نشان دهد. امروز هم پیام جالبی از این بخش ها دریافت کردم. پیامی که نوید بخش بود. اینکه انگار دارم کم کم یاد می گیرم که راه ام را خودم بسازم و اگرچه نسبت به پیام های بیرونی بی اعتنا نیستم ولی در نهایت برای ساختن راهی که منحصر به فرد من است و در هر لحظه ساخته می شود خیلی تحت تاثیر نظر دیگران قرار نگیرم. امروز فهمیدم که حتی ادراک پیام های دیگران هم تحت تاثیر سوگیری ها و شرطی شدگی های خود من است. یعنی حالا که بیشتر به خودم باور پیدا کرده ام کمتر بازخوردهای بیرونی را به صورت منفی تفسیر می کنم و تحت تاثیر آنها قرار می گیرم.

من امروز فهمیدم که ما با دیگرانی که درون ذهن مان می سازیم گفتگو می کنیم نه دیگرانی که واقعا در بیرون هستند. در واقع اصلا امکان برقراری با واقعیات بیرونی وجود ندارد. اما هرچقدر سوگیریمان کمتر باشد ادراکمان بیشتر به واقعیت نزدیک خواهد بود.
پس امروز تصمیم گرفتم که بیشتر روی هماهنگی درونی خودم و میزان تر کردن تنم از طریق روشهای مراقبه ای و انرژیایی مانند طب سوزنی کار کنم.
از آنجایی که باورهای غلط و شرطی شدگی ها همچون نویزهایی سبب آشفتگی ادراکاتمان می شوند بر آن شدم که روی باورهای غلط و شرطی شدگی هایم هرچه بیشتر آگاه شوم و آنها را با باورهای کارامدتر جایگزین نمایم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *